O‘QUVCHILARDA MILLIY VA UMUMINSONIY QADRIYATLARNI TARBIYALASH METODIKASINING KREATIV PEDAGOGIK YONDASHUVI

Mualliflar

  • Matluba Usmonova

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I3Y2024N84

Kalit so'zlar:

Milliy va umuminsoniy qadriyatlar, milliy urf-odatlar, oila, mahalla, ahloqiy madaniyat.

Annotatsiya

Jahon taraqqiyotida globallashuv tobora avj olib borayotgan, shiddatli o‘zgarishlar sodir bo‘layotgan murakkab zamonda, axloqiy tarbiyada milliy va umuminsoniy fazilatlarning oʻrnini oʻrganish, tahlil qilish va aniqlash, yosh avlodni tarbiyalash tarixiy zarurat va davr talabidir. Mamlakatimiz fuqarolari va o‘quvchilari orasida milliy-mafkuraviy tarbiya ishlarini takomillashtirish, shuningdek, bugungi kunda jamiyatda kuchayib borayotgan loqaydlik, beparvolik, milliy qadriyatlarimizga bepisandlik kabi ijtimoiy illatlar jamiyat va davlat uchun zararli ekanligini yoritib berish g‘oyat dolzarb.  Ushbu maqolada avloddan avlodga meros bo‘lib qoladigan milliy va umuminsoniy qadriyatlarni tarix darslarida tarbiyalash usullari haqidagi fikrlar ilgari surilgan.

Foydalanilgan adabiyotlar

Xalq so‘zi. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti 2020 yil 24 yanvar kuni Oliy Majlisga Murojaatnomasi

Lickona T. Education for character: how school teach respect and responsibility. Newyork: Bantam Books, 1991. 122 p.

2017-yil 29-noyabrdagi “Ichki ishlar organlari kadrlari bilan ishlash va ularning xizmatini tashkil etish tartibini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” qarori // PQ-3413-son, 140-b.

Гершунский Б. Философия образования XXI: В поисках практико ориентированных концепций. - М.: Пед. публичный России., 2002. – C. 318.

Character education institute, https://www.canr.msu.edu/character_education/

Lickonа T. Educаtion for chаrаcter: how school teаch respect аnd responsibility.Newyork: Bаntаm Books, 1991.

Richardson R. C., Myran S.P., & Tonelson S. Teaching social and emotional competence in early childhood. International Journal of Special Education, 24(3), 2009, pp. 143-149.

2021-yil 2-aprel “Ichki ishlar organlarida ma’naviy-ma’rifiy ishlarni rivojlantirish Konsepsiyasi” qarori // PQ-5050.

Rossiter G. The morаl аnd spirituаl dimension to educаtion: Some reflections on the British experience. Journаl of Morаl Educаtion,25(2), 1996, pp. 201-214.

Dаncy J. Ethics without Principles. Oxford: Oxford University Press, 2004, p. 26.

Weed S. & Skаnchy G. АEGIS chаrаcter educаtion curriculum. Sаlt Lаke City: Institute for Reseаrch аnd Evаluаtion, 1996.

Dewey J., Morаl Principles in Educаtion, https://www.gutenberg.org/files/25172/25172-h/25172-h.htm

Yuklashlar

Nashr etilgan

2024-03-31

Havola

Usmonova, M. (2024). O‘QUVCHILARDA MILLIY VA UMUMINSONIY QADRIYATLARNI TARBIYALASH METODIKASINING KREATIV PEDAGOGIK YONDASHUVI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(3). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4I3Y2024N84