YUQORI SINF O‘QUVCHILARIDA QAT’IYATLILIK SIFATINI JISMONIY TARBIYA DARSLARIDA TARBIYALASH

Mualliflar

DOI:

https://doi.org/10.47390/1342V3I3Y2023N29%20

Kalit so'zlar:

irodaviy sifatlar, yuqori sinf o‘quvchilari, jismoniy tarbiya darsi, yosh xususiyatlari, qatqiyatlilik sifati, qat’iyatlilikni tarbiyalash.

Annotatsiya

Maqolada umumta’lim maktabi yuqori sinf o‘quvchilarining jismoniy tarbiya darslari jarayonida qat’iyatliligini tarbiyalash muammolari ko‘rib chiqiladi va muhokama qilinadi. Muallif o‘rganilayotgan muammoni nazariy tahlil qilib, qat’iyatlilik - bu insonning irodaviy sifati bo‘lib, maqsadni amalga oshirishning zarurligi va unga erishish uslublaridan iborat ongli istak ekanligini aniqladi. Jismoniy tarbiya darslari jarayonida yuqori sinf o‘quvchilarining yosh xususiyatlari tahlil qilinib, bu yosh davri qat’iyatlilik tarbiyasi jihatidan sensitiv davr ekanligi ma’lum bo‘ldi. Shuningdek, muallif yuqori sinf o‘quvchilarining jismoniy tarbiya darslariga bo‘lgan qiziqishi past darajada ekanligini aniqladi, bu esa jismoniy va shaxsiy rivojlanishning to‘sqinligiga olib keladi. Muallif umumta'lim maktablari o‘quvchilarining qat’iyatliligini tarbiyalashga qaratilgan pedagogik shartlar, mazmuni, turlari va usullaridan foydalanish ta’lim jarayonining samaradorligini oshirishga olib kelishiga alohida urg’u beradi.

Foydalanilgan adabiyotlar

Божович Л. И. Личность и ее формирование в детском возрасте / Л. И. Божович. - Санкт-Петербург: Питер. - 2008. - 400 c.

Гогунов Е. Н. Психология физического воспитания и спорта. Учебное пособие для студентов высших педагогических учебных заведений / Б.И. Мартьянов. - Издат. центр «Академия». - 2004. - 224 с.

Коваль В. Возрастные особенности физического воспитания детей старшего школьного возраста в процессе формирования здорового образа жизни / В. Коваль // Наука и образование. - 2013. - № 6. - С. 149-152.

Кон И. С. Психология старшеклассника: Пособие для учителей / И. С. Кон. - М.: Просвещение, 1980. - 192 с.

Турдимуродов, Д. Й. (2021). Возможности средств физического воспитания в формировании волевых качеств у школьников. Инновации в педагогике и психологии.-2021, 7, 74-80.

Турдимуродов, Д. (2022). Жисмоний тарбия дарси мактаб ўқувчиларида иродавий сифатларни ривожлантирувчи восита сифатида. Общество и инновации, 3(6/S), 74-80.

Абдуллаев, Я. М., & Юлдaшeвич, Т. Д. (2020). Coздaниe пeдaгoгичecких уcлoвий в фopмиpoвaнии вoлeвых кaчecтв у учeникoв нaчaльных клaccoв. In Colloquium-journal (No. 24 (76), pp. 36-38). Голопристанський міськрайонний центр зайнятості.

Абдуллаев, Я. М., & Турдимуродов, Д. Й. (2020). Ўсмир ёшдаги ўқувчиларда иродавий сифатларни жисмоний тарбия воситалари орқали ривожлантириш. Современное образование (Узбекистан), (9 (94)), 56-62.

Турдимуродов, Д. Й. (2022). Воспитание и развитие вольевых качеств у школьников средствами физического воспитания. Ijtimoiy fanlarda innovasiya onlayn ilmiy jurnali, 2(1), 204-207.

Турдимуродов, Д. Ю. (2022). Формирование у подростков волевых качеств в процессе физического воспитания. Science and Education, 3(7), 283-289.

Turdimurodov, D. (2022). Volitional qualities of a person and their formation in adolescent age. Models and methods in modern science, 1(14), 13-17.

Turdimurodov, D. Y. (2022, September). Formation of moral and volitional qualities of adolescents by means of physical education. In International scientific conference «Innovative trends in science, Practice and education» (Vol. 1, No. 1, pp. 198-204).

Yuldashevich, T. D. (2022). Education of moral-volitional and psychological qualities in athletes. Problems and scientific solutions, Australia, Melbourne.

Abdullaev, Y. M., & Yuldashevich, T. D. (2020). Creation of pedagogical conditions in the formation of volitional grades in primary school students. Colloquium-journal.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2023-03-07

Havola

Turdimurodov , D. (2023). YUQORI SINF O‘QUVCHILARIDA QAT’IYATLILIK SIFATINI JISMONIY TARBIYA DARSLARIDA TARBIYALASH. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(3), 218–223. https://doi.org/10.47390/1342V3I3Y2023N29