RAQAMLASHTIRISHNING TIJORAT BANKLARNING RAQOBAT USTUVORLILIGA TA'SIRI
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I5Y2023N12Kalit so'zlar:
raqamli bank, banklararo raqobat, katta ma'lumotlar, blokcheyn, raqobat afzalliklari.Annotatsiya
Maqolada banklararo raqobatni rivojlantirishda raqamli bankingning ahamiyati koʻrsatilgan. Eng soʻnggi texnologiyalarni qoʻllab-quvvatlagan holda, raqobatbardoshlikni oshirish maqsadida banklar yangi biznes yoʻnalishlarini aniqlash, moslashtirilgan xizmatlarni ishlab chiqish, innovatsion strategiyalarni amalga oshirish, bozorning yangi imkoniyatlarini egallash va daromadni oshirish boʻyicha ish olib bormoqda. Raqamli banking sohasidagi olimlarning fikrlari, raqamli bankingning tijorat banklarining raqobatbardoshligiga ta’siri, shuningdek, raqamlashtirishning asosiy afzalliklari va kamchiliklari tahlil qilingan.
Foydalanilgan adabiyotlar
Указ Президента Республики Узбекистан от 5 октября 2020 года № 6079 "Об утверждении стратегии "Цифровой Узбекистан-2030".
Постановление Президента Республики Узбекистан от 03 июля 2018 года №3832 «О мерах по развитию цифровой экономики в Республике Узбекистан».
Постановление Президента Республики Узбекистан от 21.11.2018 г. N ПП-4022 «О мерах по дальнейшей модернизации цифровой инфраструктуры в целях развития цифровой экономики»
Твердохлеб, Ю. С. Предпосылки трансформации традиционных кредитно-финансовых учреждений в цифровые банки: прикладные зарубежные исследования /Ю. С. Твердохлеб, С. Г. Тер-Петросян // Банковские услуги. – 2021. – № 5. – С. 33 – 39.
Бухонова, С. М. Исследование цифровой трансформации российского банковского сектора в контексте его инвестиционной привлекательности / С. М. Бухонова, А. Е. Яблонская // Вопросы инновационной экономики. – 2020. – № 2. – C. 951 – 960
Абдуллаев Ш.З. Банк рисклари шароитида тижорат банклари кредит портфелини диверсификациялаш. и.ф.д. илмий даражасини олиш учун ѐзилган дисс. автореферати. – Т., 2000. - 36 б.3
Авис, О. У. Взгляд на взаимодействие традиционных и цифровых инструментов банковского обслуживания / О. У. Авис, В. Е. Косарев // Вестник Астраханского государственного технического университета. – 2021, – № 1. – С. 101 – 107.
Барыкин, С. А. Новые возможности и вызовы для системы регулирования финансового сектора в результате развития мирового рынка финансовых технологий / С. А. Барыкин // Ars Administrandi / Искусство управления. – 2020. – Т. 12, № 1. – С. 79 – 92.
Белова, С. С. Современные трансформации российского банковского сектора в контексте цифровизации / С. С. Белова // Инновации. Наука. Образование. – 2021. – № 30. – С. 1240 – 1244.
Keisidou, E., Sarigiannidis, L., Maditinos, D. I. & Thalassinos, E. I. (2013). Customer Satisfaction, Loyalty and Financial Performance. International Journal of Bank Marketing, 31(4), 259-288
Klaus, P. & Maklan, S. (2013). Towards a Better Measure of Customer Experience. International Journal of Market Research, 55(2), 227-246
Stafford, Barbara. "Risk Management and Internet Banking: What Every Banker Needs to Know," Community Banker (10:2), 2001, p. 48-49.
Yee, R. W. Y., Yeung, A. C. L. & Cheng, T. C. E. (2010). An Empirical Study of Employee Loyalty, Service Quality and Firm Performance in the Service Industry. International Journal of Production Economics, 124(1), 109-120.
Teo, C., Anderson, D., Fenwick, N. & Ying, Z. N. (2014). The State Of Digital Business in Asia Pacific in 2014. http://www.forrester.com/The+State+ Of+Digital+ Business+ In+Asia+Pacific+In+2014/ fulltext/-/E-RES117084
www.cbu.uz