CURRENT TRENDS IN TEACHING PHONETICS: TECHNOLOGIES AND METHODS
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I9Y2023N50Keywords:
phonetics, pronunciation training, audio technologies, video technologies, training programs, phonetic teaching methods, innovative approaches, traditional methods.Abstract
This article examines current trends in teaching phonetics, including both traditional and innovative methods. Particular attention is paid to the role of audio and video technologies in the formation of correct pronunciation, as well as the use of programs and applications for phonetic learning. The results of the research and discussion highlight the effectiveness of various methods and technologies in the context of modern phonetic learning, as well as the advantages and Disadvantages of different approaches. The article also contains feedback from teachers and students about new technologies and methods.
References
Васильев Л.М. (2004). Фонетические упражнения в процессе обучения иностранному языку. СПб.: Златоуст.
Зиндер Л.Р. (1976). Обучение произношению в школе. М.: Просвещение.
Хардисон Д.М. (2005). Идентификация произнесенных слов на втором языке: эффекты перцептивного тренинга, визуальных подсказок и фонетической среды. Applied Psycholinguistics, 26(4), 579-596.
Дженкинс Дж. (2000). Фонология английского как международного языка. Оксфорд: Оксфордский университетский пресс.
Кенворти Дж. (1987). Преподавание английского произношения. Лонгман.
Ладефогед П. (2006). Курс фонетики (6 изд.). Бостон: Уодсворт.
Нери А., Куккиарини Ч., & Стрик Х. (2002). Обратная связь в компьютерном обучении произношению: когда технология встречает педагогику. В материалах CALL профессионалов и будущего исследования CALL. Университет Антверпена.
Розенталь Д.Э. (2017). Проблемы фонетического обучения. Л.: Наука.