ФОНЕТИКА ФАНИНИ ЎҚИТИШНИНГ ЗАМОНАВИЙ ТЕНДЕНЦИЯЛАРИ: ТЕХНОЛОГИЯЛАР ВА МЕТОДЛАР
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I9Y2023N50Kalit so'zlar:
фонетика, талаффузга ўргатиш, аудио технологиялар, видео технологиялар, ўқув дастурлари, фонетик ўқитиш усуллари, инновацион ёндашувлар, анъанавий усуллар.Annotatsiya
Ушбу мақолада фонетикани ўқитишнинг ҳозирги тенденциялари, жумладан анъанавий ва инновацион усуллар муҳокама қилинади. Тўғри талаффузни шакллантиришда аудио ва видео технологияларнинг ўрни, фонетик ўрганишга оид дастур ва иловалардан фойдаланишга алоҳида эътибор қаратилмоқда. Тадқиқот натижалари ва муҳокамалари замонавий фонетик таълим контекстида турли техника ва технологияларнинг самарадорлигини, шунингдек, турли ёндашувларнинг афзалликлари ва камчиликларини таъкидлайди. Мақолада, шунингдек, professor-ўқитувчилар ва талабаларнинг янги технологиялар ва техникалар ҳақидаги шарҳлари келтирилган.
Foydalanilgan adabiyotlar
Васильев Л.М. (2004). Фонетические упражнения в процессе обучения иностранному языку. СПб.: Златоуст.
Зиндер Л.Р. (1976). Обучение произношению в школе. М.: Просвещение.
Хардисон Д.М. (2005). Идентификация произнесенных слов на втором языке: эффекты перцептивного тренинга, визуальных подсказок и фонетической среды. Applied Psycholinguistics, 26(4), 579-596.
Дженкинс Дж. (2000). Фонология английского как международного языка. Оксфорд: Оксфордский университетский пресс.
Кенворти Дж. (1987). Преподавание английского произношения. Лонгман.
Ладефогед П. (2006). Курс фонетики (6 изд.). Бостон: Уодсворт.
Нери А., Куккиарини Ч., & Стрик Х. (2002). Обратная связь в компьютерном обучении произношению: когда технология встречает педагогику. В материалах CALL профессионалов и будущего исследования CALL. Университет Антверпена.
Розенталь Д.Э. (2017). Проблемы фонетического обучения. Л.: Наука.