РАҚАМЛИ ИҚТИСОДИЁТ ШАРОИТИДА ХИЗМАТ КЎРСАТИШ СОҲАСИНИНГ МАЗМУНИ, ТАВСИФИ ВА РИВОЖЛАНТИРИШ ЙЎНАЛИШЛАРИ

Mualliflar

  • Мамуржон Абдивохидов

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I12.1Y2023N52

Kalit so'zlar:

рақамли иқтисодиёт, кичик бизнес, тадбиркорлик, савдо, транспорт, хизматлар, электрон тижорат, минтақавий ривожланиш, статистик маълумотлар, тенденциялар, асосий кўрсаткичлар, аҳоли жон бошига хизматлар ҳажми, ривожланиш чоралари, иқтисодий барқарорлик.

Annotatsiya

Ушбу мақолада Ўзбекистон Республикасида рақамли иқтисодиёт шароитида хизмат кўрсатиш соҳасининг ривожланиши таҳлил қилинади. Бунда асосий эътибор кичик бизнес ва тадбиркорлик субъектлари фаолияти, уларнинг хизмат кўрсатиш соҳасидаги ўзгаришларга мослашиш қобилияти, шунингдек, иқтисодиётнинг ҳудудий тузилмаси барқарорлигини таъминлашдаги ролига қаратилган. Иқтисодиётнинг савдо, транспорт ва хизмат кўрсатиш каби турли тармоқлари бўйича статистик маълумотлар таҳлил қилинади. Рақамли технологияларнинг электрон тижоратга таъсирига алоҳида эътибор қаратилиб, мамлакатимиз ҳудудларида аҳоли жон бошига ушбу соҳадаги хизматлар ҳажмини ҳисоблаш методологияси таклиф этилди.

Foydalanilgan adabiyotlar

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022—2026-yillarga mo‘ljallangan yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risidagi 2022 yil 28 yanvar, PF – 60-sonli Farmoni.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2016 йил 26 февралдаги “2016-2020 йилларда хизматлар соҳасини ривожлантириш дастури тўғрисида”ги 55-сон Қарори.

Балаева А. Сфера услуг в мировой экономике: тенденции развития / А. Балаева, М. Предводителева // Мировая экономика и международные отношения. – 2007. – № 3. – С. 23 –28.

Закирова И Р. Методический инструментарий оценки конкурентного потенциала сервисного предпринимательства // АНИ: экономика и управление. 2016. №4 (17). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/metodicheskiy-instrumentariy-otsenki-konkurentnogo-potentsiala-servisnogo-predprinimatelstva (дата обращения: 18.01.2020).

Плотников В.А., Иваненко М.Г. Подходы к анализу понятий «сервис» и «услуга». Журнал. Технико-технологические проблемы сервиса №3(33) 2015, стр.70.

Хайруллина Д.Р. Повышение эффективности управления развитием малых предприятий сферы услуг: дис. канд. экон. наук: 08.00.05. 2014. – 230 с

Христофорова И.В. Современные подходы к маркетингу услуг // Сервис Plus. 2008. № 1. С. 83-87.

Қудратов Ғ.Ҳ., Пардаев М.Қ., Абдукаримов Б.А.. “Сервис ривожи – аҳолининг бандлигини таъминлаш ва фаровонлигини ошириш омили”.Т.: “Fan va tehnologiya” нашриёти, 2007. – 12 Б.

Сервис и туризм: словарь-справочник / Под ред. Ю.П. Свириденко, О.Я. Гойхмана. М.: Альфа-М, 2008. 432 с.

Рыночное предпринимательство: Теоретические основы и практика регулирования. Учеб.пособ. – М., 1994;

https://studopedia.ru/2_7837_vidi-servisnoy-deyatelnosti.html

https://geographyofrussia.com/20-stran-mira-s-naibolshej-dolej-sfery-uslug-v-strukture-vvp/

Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги статистика агентлиги маълумотлари (www.stat.uz)

Yuklashlar

Nashr etilgan

2024-01-05

Havola

Абдивохидов, М. (2024). РАҚАМЛИ ИҚТИСОДИЁТ ШАРОИТИДА ХИЗМАТ КЎРСАТИШ СОҲАСИНИНГ МАЗМУНИ, ТАВСИФИ ВА РИВОЖЛАНТИРИШ ЙЎНАЛИШЛАРИ. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(12/1). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I12.1Y2023N52