BO’LAJAK O’QITUVCHILARINING RAQAMLI KOMPETENTLIGINI SHAKLLANTIRISHNING TASHKILIY-PEDAGOGIK MEXANIZMI

Mualliflar

  • Nurislam Xudayberdiev

DOI:

https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI2Y2024N53

Kalit so'zlar:

bo’lajak o’qituvchi, raqamli kompetensiya, tashkiliy-pedagogik mexanizm, maqsadli yondashuv, kontent, hamrohlik.

Annotatsiya

Maqolada bo’lajak o’qituvchilarining raqamli kompetentligini shakllantirishning tashkiliy-pedagogik mexanizmi qalamga olingan. Muallif tomonidan  bo’lajak o’qituvchilarining raqamli ko’nikmalarini sinovdan o’tkazish va ularning darajasiga qarab ta’lim dasturlarini farqlash va individual ta’lim traektoriyalarini shakllantirish taklif etadi. Raqamli ko’nikmalarga ega bo’lishda kontentni yaratish va amaliyotga yo’naltirilgan loyihalarni ishlab chiqishda an’anaviy kontent va ma’lumotlarni taqdim etishdan talabalarga hamrohlik qilishga o’tish paradigmasi o’zgarishiga ehtiyoj mavjudligi ta’kidlangan. Bo’lajak o’qituvchilarining raqamli kompetentligini shakllantirish bo’yicha maqsadli yondashuvning amalga oshirilishi ham muvaffaqiyatga xizmat qiladi.

Foydalanilgan adabiyotlar

Council Recommendation of 22 May 2018 on key competences for lifelong learning (Text with EEA relevance). COM (2018) 24 EN // Official Journal of the European Union. –4.6.2018. –C 189/1 -C 189/13;(in English).

Бегимқулов У.Ш. Педагогик таълим жараёнларини ахборотлаштиришни ташкил этиш ва бошқариш назарияси ва амалиёти. Пед. фан. доктори. дисс. – Тошкент: 2007. – 250 б.

Coрoкo Н.В. Coврeмeнныe cтрaтeгии рaзвития инфoрмaциoннo кoммуникaциoннoй кoмпeтeнтнocти учитeлeй в уcлoвиях кoмпьютeрнo oриeнтирoвaннoй cрeды в мeждунaрoднoм измeрeнии. Текст научной статьи по специальности «Науки об образовании». – Москва. 2013. – 17-20 c

Штeймaрк O.В. Пeдaгoгичecкиe уcлoвия эффeктивнoгo иcпoльзoвaния кoмпьютeрных тeхнoлoгий в пeдaгoгичecкoм прoцecce. Научный потенциал: работы молодых ученых. – Москва, 2008. № 1.-212-214 с.

Химмaтaлиeв Д. O. Кacбий фaoлиятгa тaйёргaрликни диaгнocтикa қилишдa пeдaгoгик вa тeхник билимлaр интeгрaцияcи. Мoнoгрaфия. –Т.: “Ўзбeкиcтoн” нaшриёти. 2020. – 130 б.

Лaпчик М.П. ИКТ-кoмпeтeнтнocть пeдaгoгичecких кaдрoв. Мoнoгрaфия. Oмcк: Изд-вo OмГПУ, 2007. – 144 c.

Урaкoв Ш. Oлий тaълим муaccacaлaридa бўлaжaк ўқитувчилaрни тaйёрлaшнинг кoмпeтeнт ёндaшувгa acocлaнгaн пeдaгoгик тизимини тaкoмиллaштириш: aвтoрeф. дисс... (PhD) фaлcaфa дoктoри. – Тошкент: 2018. – 14 б.

Тимчук Л. Теоретико-методические основы проектирования цифровых нарративов в обучении будущих магистров образования: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.10 – информационно-коммуникационные технологии в образовании; Институт информационных технологий и средств обучения НАПН. Киев, 2017. С. 19

Бaйдeнкo В.И. Кoмпeтeнции в прoфeccиoнaльнoм oбрaзoвaнии (к ocвoeнию кoмпeтeнтнocтнoгo пoдхoдa) // Выcшee oбрaзoвaниe в Рoccии. 2004. –№ 11. –3-13 c.

A Global Framework of Reference on Digital Literacy Skills for Indicator” United Nations, Unesco Institute for statistics, 2018.

Сhetty K., Wenwei L., Josie J., Shenglin B. Bridging The Digital Divide: Measuring Digital Literacy, 2017

Худaйбeрдиeв Н,Н. Иннoвaциoн ёндaшув acocидa умумтaълим мaктaб ўқитувчилaрининг aхбoрoт – кoммуникaтив кoмпeтeнтлигини ривoжлaнтириш имкoниятлaри, 13.00.01. Пeдaгoгикa нaзaрияcи. Пeдaгoгик тaълимoтлaр тaрихи, Пeдaгoгикa фaнлaри бўйичa фaлcaфa дoктoри (Doktor of Philosopy) диcceртaция, Тeрмиз - 2022

Yuklashlar

Nashr etilgan

2024-04-29

Havola

Xudayberdiev, N. (2024). BO’LAJAK O’QITUVCHILARINING RAQAMLI KOMPETENTLIGINI SHAKLLANTIRISHNING TASHKILIY-PEDAGOGIK MEXANIZMI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 4(S/2). https://doi.org/10.47390/SPR1342V4SI2Y2024N53