KVINTILIAN NUTQIY USLUBLARINING TALABA-AKTYORLAR SAHNAVIY NUTQINI TAKOMILLASHTIRISHDAGI PEDAGOGIK AHAMIYATI

Mualliflar

  • Ramz Kadirov

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I5Y2023N28

Kalit so'zlar:

notiqlik san’ati, metod, sahna nutqi, pedagog, talaba-aktyor, xotira, artikulyatsiya, diksiya, ixtiro etish, joylashtirish, bayon etish, eslab qolish va sо‘zlash.

Annotatsiya

 Mazkur maqolada jahon madaniyati tarixida birinchi bо‘lib davlat notiqlik maktabini ochgan Rim yirik notigʻi va notiqlik san’ati nazariyotchisi Mark Fabiy Kvintilianning talaba-aktyorlarda sahna nutqiga oid bilim va kо‘nikmalarni takomillashtirish yо‘lida yaratgan pedagogik metodi va uning bugungi kundagi ahamiyati yoritilgan. Bugun ham sahna nutqini о‘qitishning mavjud metodikasida Kvintilianning pedagogik takliflari va kashfiyotlari yashab kelayotganining isboti sifatida esa talaba-aktyorlar bilan asar ustida ishlashda tahlil va talqin jarayoni yoritilgan, amaliy mashq va tavsiyalar keltirib о‘tilgan.

Foydalanilgan adabiyotlar

Амонашвили П. Марк Фабий Квинтилиан. –Пермь: Издательский дом Шалвы Амонашвили, 2017. – 256 с.

Иномхўжаев С. Нотиқлик санъати асослари. – Тошкент: Ўқитувчи, 1982. – 132 б.

Квинтилиан, Марк Фабий. О воспитании оратора / Квинтилиан Марк Фабий // Краткая хрестоматия по истории зарубежной и отечественной педагогической мысли: учеб. пособие для вузов / сост.: И. П. Андриади, Е. Б. Куракина, С. Н. Ромашова, А. А. Серова, А. В. Кудряшев, И. Э. Смирнова, Н. Н. Илюшина [и др.]; под общ. ред. И. П. Андриади; Правительство Москвы, Департамент образования г. Москвы, ГОУ ВПО Моск. гор. пед. ун-т. – М., 2007. – 547 с.

Первакова С.А. Педагогические идеи Марка Фабия Квинтилиана: 35-96 гг. н.э.: Дис. ... канд. пед. наук. – Карачаевск: Карачаево-Черкесского государственного университета, 2005. – 145 с.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2023-05-11

Havola

Kadirov, R. (2023). KVINTILIAN NUTQIY USLUBLARINING TALABA-AKTYORLAR SAHNAVIY NUTQINI TAKOMILLASHTIRISHDAGI PEDAGOGIK AHAMIYATI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(5), 218–222. https://doi.org/10.47390/SP1342V3I5Y2023N28