МЕҲМОНХОНАЛАРНИ КЛАСТЕРЛАШ - МЕҲМОНХОНА БИЗНЕСИДА БОШҚАРУВНИНГ САМАРАЛИ ШАКЛИ

Mualliflar

  • Зулфия Абдуллаева

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3SI3Y2023N13

Kalit so'zlar:

бозор, меҳмонхона хизматлари, меҳмонхона бизнеси, Кластер, методология, стратегия, ривожланиш, сифат.

Annotatsiya

Мақолада меҳмонхона бизнесида кластерлаш методологиясининг самарадорлиги муҳокама қилинади. Кластерлаш тушунчаси аниқланади ва ушбу соҳадаги турли тадқиқотчиларнинг ишлари кўриб чиқилади. Мақолада айтилишича, Ўзбекистон Республикаси ўз меҳмонхона бизнесини ривожлантириш учун кластердан фойдаланиш имкониятига ега ва меҳмонхоналарда хизмат кўрсатиш сифатини ошириш минтақанинг ижтимоий-иқтисодий кўрсаткичларини яхшилашга ёрдам беради. Меҳмонхона бизнесини ривожлантиришда туризм кластерининг ўрни ҳам муҳокама қилинади, Ўзбекистоннинг Самарқанд вилояти муваффақиятли кластерлаш намунаси сифатида таъкидланади. Мақолада кластерлаш сайёҳлар оқимини ва меҳмонхона бизнесига инвестицияларни кўпайтириши мумкин деган хулосага келади.

Foydalanilgan adabiyotlar

Ковальчук, А. П. Индустрия гостеприимства: как бороться с факторами, тормозящими развитие?: развитие предпринимательской деятельности в индустрии гостеприимства [Текст] / А. П. Ковальчук // Российское предпринимательство. - 2012. - № 15 (213). - С. 91 - 95.

Костин К.Б. Проблемы развития туристско-гостиничного бизнеса России и пути их решения / К.Б. Костин // Современный отель. – 2013. − № 4. – С. 23−24.

Ларионова Н.А. Кластерный подход в управлении конкурентоспособности региона / Н.А. Ларионова // Экономический вестник Ростовского государственного университета. – 2007.- №1. – Ч.2. С. 67-72.

Лукьянова, Ю.В. Методы оценки удовлетворенности и повышения лояльности клиентов в гостинице / Ю.В. Лукьянова, Е.Ю. Никольская // Наука XXI века: актуальные направления развития . – 2016 №1-1. – С. 360-366.

Магнус Я.Р., Катышев П.К., Пересецкий А.А. Эконометрика. Учебник. – М., 2005. – 499 c.; Эндрю Ф., Сигел. Практическая бизнес-статистика. 4-е издание, – М.: Издательский дом «Вильямс», 2002. – 450 c.

Портер М.Э. Конкуренция / М.Э. Портер. - М: Вильямс, 2006. - 608 с.

Ковальчук, А. П. Индустрия гостеприимства: как бороться с факторами, тормозящими развитие?: развитие предпринимательской деятельности в индустрии гостеприимства [Текст] / А. П. Ковальчук // Российское предпринимательство. - 2012. - № 15 (213). - С. 91 - 95.

Костин К.Б. Проблемы развития туристско-гостиничного бизнеса России и пути их решения / К.Б. Костин // Современный отель. – 2013. − № 4. – С. 23−24.

Ларионова Н.А. Кластерный подход в управлении конкурентоспособности региона / Н.А. Ларионова // Экономический вестник Ростовского государственного университета. – 2007.- №1. – Ч.2. С. 67-72.

Лукьянова, Ю.В. Методы оценки удовлетворенности и повышения лояльности клиентов в гостинице / Ю.В. Лукьянова, Е.Ю. Никольская // Наука XXI века: актуальные направления развития . – 2016 №1-1. – С. 360-366.

Магнус Я.Р., Катышев П.К., Пересецкий А.А. Эконометрика. Учебник. – М., 2005. – 499 c.; Эндрю Ф., Сигел. Практическая бизнес-статистика. 4-е издание, – М.: Издательский дом «Вильямс», 2002. – 450 c.

Портер М.Э. Конкуренция / М.Э. Портер. - М: Вильямс, 2006. - 608 с.

Созиева, З.И. Формирование развития туристского-рекреационных кластеров региона (зарубежный опыт) / З.И. Созиева // Региональная экономика: теория и практика. – 2009. – №25(118). – С. 65-66.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2023-05-19

Havola

Абдуллаева, З. (2023). МЕҲМОНХОНАЛАРНИ КЛАСТЕРЛАШ - МЕҲМОНХОНА БИЗНЕСИДА БОШҚАРУВНИНГ САМАРАЛИ ШАКЛИ. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(S/3), 100–106. https://doi.org/10.47390/SP1342V3SI3Y2023N13