МЕҲМОНХОНА МИЖОЗЛАРИНИНГ ХАТТИ-ҲАРАКАТЛАРИГА ТАЪСИР ҚИЛУВЧИ ОМИЛЛАР
DOI:
https://doi.org/10.47390/SP1342V3I6Y2023N08Kalit so'zlar:
бозор, меҳмонхона хизматлари, меҳмонхона бизнеси, Кластер, методология, стратегия, ривожланиш, сифат.Annotatsiya
Ушбу мақола Ўзбекистонда меҳмонхона хизматлари истеъмолчиларининг қониқиши ва содиқлигига таъсир етувчи омилларни аниқлашга қаратилган. Тадқиқотда меҳмонхона мижозларининг хатти-ҳаракатларига таъсир қилувчи асосий омилларни аниқлаш учун диалектик-тизимли ёндашув, ҳар томонлама баҳолаш, қиёсий таҳлил ва статистик-динамик ёндашув қўлланилади. Таҳлиллар шуни кўрсатадики, турли хил иқтисодий тоифадаги мижозлар меҳмонхонани танлашда ҳар хил устуворликларга ега, муҳим мезонлар еса нарх, жойлашув ва қўшимча хизматлар каби омиллардир. Талаб ва нархларнинг мавсумий ўзгариши ҳам қайд етилган. Мақолада турли тоифадаги меҳмонхона хоналарининг нархи ҳақида батафсил маълумот берилган ва мижозларга содиқлик дастурларини ишлаб чиқиш бўйича тавсиялар берилган.
Foydalanilgan adabiyotlar
Oliver, R.L. (1999). “Whence Consumer Loyalty?” Journal of Marketing,No 63, pp. 33-44
Пардаев М.Қ. ва бошқалар “Хизмат кўрсатиш, сервис ва туризм соҳаларини ривожлантириш: муаммолар ва уларнинг ечимлари”, Монография, - Т.: Иқтисодиёт-молия нашриёти, 2008. – 260 б.
Сафаров Ш.Б. ва бошқа муаллифлар. Туризм:назария ва амалиёт.-Т.: «Фан ва технология». 2018. - 400 б.
Сафонова М.Е. Основы индустрии гостеприимства: учеб. пособ. / М.Е. Сафонова. – М.: КНОРУС, 2013.
Шишляникова Л.М. Применение корреляционного анализа в психологии / Л.М. Шишляникова // Психологическая наука и образование. – 2009. - №1.- С. 101-103.
Зайцева Н.А. Проблемы и перспективы развития гостиничного бизнеса в России//Сервис plus. - 2013.- №4. - С. 51
Никольская, Е. Ю. Основы менеджмента и управление персоналом в индустрии гостеприимства / Е. Ю. Никольская, Л. В. Семенова. – Москва : Общество с ограниченной ответственностью «Издательство «КноРус», 2020. – 226 с.
Никольская, Е. Ю. Управление качеством гостиничных услуг / Е. Ю. Никольская. – Москва : Общество с ограниченной ответственностью «Издательство «КноРус», 2021. – 198 с.
Источник: расчеты автора. Использованы данные https://uzreport.news/analytics/kratkiy-obzor-osnovnih-pokazateley turisticheskogo-rinka-uzbekistana.
Структурное моделирование. [Электроный ресурс]. – Режим доступа: file://C:/Users /User/ Downloads/ Структурное%20моделирование% 20в%20AMOS%20(1).pdf.