KOGNITIV TADQIQOTLARNING FANLARARO TUSHUNCHA SIFATIDAGI MOHIYATI VA MANTIQIY TAHLILI

Mualliflar

  • Gulchexra Fayzullaeva

DOI:

https://doi.org/10.47390/SCP1342V3I8Y2023N57

Kalit so'zlar:

kognitiv jarayonlar, “kognitiv inqilob”, tamoyillar, kognitiv nuqtayi nazar.

Annotatsiya

Pedagogik tadqiqotlarning psixologiya bilan ug‘unlashuvi kognitiv fan, kognitiv o‘qitish tushunchalarining fanlararo atama sifatidagi mohiyatining o‘rganilishiga va turli nazariyalar negizini chambarchas bog‘lovchi, tub asos, mazmun ekanligining aniqlanishiga sabab bo‘ldi. Ushbu maqolada kognitivlikning ana shunday integrativ xususiyatini namoyon qiluvchi ilmiy izlanishlar tahlilga tortilgan.

Foydalanilgan adabiyotlar

Ibragimov A.A. Xalq ta’limi xodimlarini uzluksiz kasbiy rivojlantirishning kognitiv mexanizmlarini takomillashtirish: ped. fan. dok... diss. – Samarqand, 2022. – 389 b.

Xodjayev B.X. Umumta’lim maktabi o‘quvchilarida tarixiy tafakkurni modernizasiyalashgan didaktik ta’minot vositasida rivojlantirish: ped. fan. dok... diss. – Toshkent, 2016. – 260 b.

Ахметова Л.В. Когнитивная сфера личности – психологическая основа обучения // Вестник Томского государственного педагогического университета. – 2009. – №9. – С. 108-115.

Бершадский М.Е. Когнитивная образовательная технология [Электрон ресурс]. – URL: http://bershadskiy.ru/index/kognitivnaja_ obrazovatelnaja_tekhnologija/0-27.

Блинова Т.Л., Подчиненов И.Е. Когнитивно-информационная парадигма обучения // Педагогическое образование в России. – 2018. – № 8. – С. 49-54.

Горкальцева Е.Н. Когнитивность в современном образовании // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. – 2012. – Т. 14 – № 2 (5). – С. 1134-1137.

Кривов С.В., Поскребышева Е.С., Старкин С.В. Когнитивные технологии образования // Вестник Нижегородского университета им. Н.И.Лобачевского. – 2014. – № 3 (4). – С. 97-100.

Майер Б.О. О кластеризации когнитивных теорий обучения // Вестник Новосибирского государственного педагогического университета. – 2018. – Т. 8. – № 2. – С. 119-134.

Пургина Е.И. Когнитивная педагогика: теоретические основания, история становления, проблемное поле // Когнитивные исследования в образовании: сб. науч. ст. / Урал. гос. пед. ун-т.; под науч. ред. С.Л.Фоменко; общ. ред. Н.Е.Поповой. – Екатеринбург, 2019. – С. 134-138.

Сергеев С.Ф. Когнитивная педагогика: пользовательские свойства инструментов познания // Образовательные технологии. – 2012. – № 4. – С. 69-78.

Фаликман М. Когнитивная наука: основоположение и перспективы // Логос. – 2014. – №1. – С. 1-18 [Электрон ресурс]. – URL: https://logosjournal.ru/upload/iblock/563/Logos_2014_1_1_1_ Falikman.pdf.

Ядровская М.В. Моделирование в реализации когнитивного обучения // East-European Subgroup of International Forum “Educational technology and Society”. – 2012. – Т.15. – №2. – С. 602-618.

Annenberg Learner. Teacher resources and professional development across the curriculum. Neuroscience & the classroom: Making Conection [Elektron resurs]. – URL: https://www.learner.org/courses/neuroscience/about/ about.html.

Ask the Cognitive Scientist. American Federation of Teachers. 8 August 2014. Archived from the original on 17 September 2014. Retrieved 25 December 2013.

Cinq idees que defend Stanislas Dehaene [Электрон ресурс]. – URL: https: www.franceculture.fr/sciences/stanislas-dehaene-en-cirq-ideas.

Hafner, K.; Lyon, M. (1996). Where wizards stay up late: The origins of the Internet. New York: Simon & Schuster. p. 32. ISBN 0-684-81201-0.

Miller, George (March 2003). The cognitive revolution: a historical perspective (PDF). Trends in Cognitive Sciences. 7 (3): 141–144. doi:10.1016/S1364-6613(03)00029-9.

Lukasz M.Konopka. Neuroscience prospective on education // Croatian Medical Journal. ‒ 2014. – №55 (4). – P. 428-430.

Stordeur J. Comprendre, apprendre, memoriser. Les neurosciences au service de la pedagogie [Электрон ресурс]. – URL: https://www.cahiers-pedagogiques.com/comprendre-apprendre-memoriser-les-neurosciences-au-service-de-la-pedagogie/.

Thagard R. Paul, Cognitive Science Archived 15 July 2018 at the Wayback Machine, The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2008 Edition), Edward N. Zalta (ed.).

Yuklashlar

Nashr etilgan

2023-08-14

Havola

Fayzullaeva, G. (2023). KOGNITIV TADQIQOTLARNING FANLARARO TUSHUNCHA SIFATIDAGI MOHIYATI VA MANTIQIY TAHLILI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(8). https://doi.org/10.47390/SCP1342V3I8Y2023N57