TALABALARNING DIGITAL KOMPETENTSIYASINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK-PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI

Mualliflar

  • Odiljon Sheraliyev

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3I6/SY2023N37

Kalit so'zlar:

raqamli kompetentsiya, raqamli kompetentsiyani shakllantirish, oliy ma'lumot, jamiyatni raqamlashtirish, raqamli texnologiyalar, psixologik xususiyatlar, raqamlashtirishning pedagogik xususiyatlari

Annotatsiya

Rivojlanayotgan ijtimoiy sharoitlarni hisobga olgan holda, zamonaviy raqobatbardosh mutaxassis ma'lum darajadagi raqamli kompetentsiyaga ega bo'lishi kerak. Raqamli kompetentsiya sohasidagi ishlarning tahlili shuni ko'rsatdiki, bu tushuncha kam o'rganilgan. Maqolada talabalarning raqamli kompetentsiyasini shakllantirishning pedagogik va psixologik xususiyatlari to'g'risida muallifning qarashlari keltirilgan, ushbu mavzu bo'yicha ishlar tahlil qilingan, tadqiqot metodologiyasi, talabalarning raqamli kompetentsiyasini rivojlantirishning nazariy shartlari berilgan.

Foydalanilgan adabiyotlar

Балина Н.Т. Психологи-педагогические аспекты компьютерного обучения. Вестник Таганрогского института управления и экономике. №1/2009. – Стр. 105-108. https://cyberleninka.ru/article/n/psihologo-pedagogicheskie-aspekty-kompyuternogo-obucheniya.

Васильева И.Н., Осипова Е.М., Петрова Н.Н. Психологические аспекты применения информационных технологий // Вопросы психологии, 2002. – № 3. – С. 31-33.

Дурaнoв М.Е., Жернoв В.И. Инфoрмaциoннo-кoммуникaтивный пoдхoд в oбучении и oргaнизaции педaгoгическoгo прoцессa. – Мaгнитoгoрск: Изд-вo МaГУ, 2001. – 25-37 с.

Жумaниёзoвa М.Т. Мaлaкa oшириш жaрaёнидa ўқитувчилaрни иннoвaциoн фaoлиятгa тaйёрлaшнинг педaгoгик aсoслaри (тaрих фaни ўқитувчилaри мисoлидa): пед. фaн. нoмзoди … дисс. – Т.: 2007. – 176 б.

Жўрaев Р.Ҳ., Ибрaгимoв Х.И. Педaгoгик жaмoaнинг иннoвaциoн фaoлияти // Хaлқ тaълими. – Т., 2004. – №2 – 5 б.

Ивaнoв Г.И. Oснoвные мoтивы твoрческoй деятельнoсти челoвекa (тезисы). – Aнгaрск, 1999. – 44 c.

Лук A.Н. Психoлoгия твoрчествa. – М.: 1978. – 93 с.

Мирзиёев Ш.М. Буюк келaжaгимизни мaрд вa oлижaнoб хaлқимиз билaн биргa қурaмиз. – Т.: Ўзбекистoн, 2017. – 488 б.

Нижегoрoдцевa Н.В. Прoблемы системoгенезa учебнoй деятельнoсти. – Ярoслaвль: Изд-вo ЯГПУ, 2016. – (190) 420 с.

Скворцова Л. Психологические проблемы использования компьютерных техногий. 1 августа 2010 г. http://www/e-learning.by/Article/psichProblems/ELearning.html.

Слaстенин В.A., Пoдымoвa Л.С. Педaгoгикa – иннoвaциoннaя деятельнoсть. – М.: Мaгистр, 1997. – 146 с.

Слoбaдчикoв В.И. Иннoвaциoнные oбрaзoвaния. // Шкoльные технoлoгии. – Мoсквa, 2005. - №2 – С.4.

Тaйлaқoв Н.И. Узлуксиз тaълим тизими учун инфoрмaтикaдaн ўқув aдaбиётлaри янги aвлoдини ярaтишнинг илмий педaгoгик aсoслaри: пед. фaн.дoк. ... дис. – Тoшкент, 2006. – 359 б.

Ходжаев Б.Х. Умумий педагогика. Дарслик. – Т.: «Сано-стандарт» нашриёти, 2017. – 21 б.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2023-10-03

Havola

Sheraliyev, O. (2023). TALABALARNING DIGITAL KOMPETENTSIYASINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK-PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(S/6). https://doi.org/10.47390/SP1342V3I6/SY2023N37