CONCEPTUAL APPROACHES TO ASSESSING THE MANAGEMENT ACTIVITIES OF SCHOOL PRINCIPALS IN GENERAL SECONDARY EDUCATION

Authors

  • Zaynura Khamidova

DOI:

https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N34

Keywords:

education, director, management, efficiency, psychology, pedagogy, personal relationships, methodology

Abstract

This article analyzes a number of scientific-theoretical, conceptual approaches to assessing the management of secondary school principals. Scientifically analyzed the achievements and shortcomings of each scientist's theoretical views, their correspondence to the requirements of contemporary issues, as well as the theoretical significance of these conceptual approaches.

References

2022-2026 йилларга мўлжалланган Янги ўзбекистон тараққиёт стратегиясининг “Инсонга эътибор ва сифатли таълим йили”да амалга оширишга оид давлат дастури тўғрисида Ўзбекистон Республикаси президентининг фармони

Н. В. Горбуновой. Внутришкольное управление: теория и опыт педагогических и управленческих инноваций [Текст] / под ред.— М., 1995. С. 45

Третьяков, П. И. Практика управления современной школой [Текст] / П. И. Третьяков. — М., 2005 С.128.

Управление развитием школы [Текст] / под ред. М. М. Поташника, В. С. Лазарева. — М., 1995. С.183.

Шарифхўжаев М., Абдуллаев Ё. Менежмент: Дарслик. – Тошкент: “Ўқитувчи”, 2001. - 702 б

Published

2023-04-04

How to Cite

Khamidova, Z. (2023). CONCEPTUAL APPROACHES TO ASSESSING THE MANAGEMENT ACTIVITIES OF SCHOOL PRINCIPALS IN GENERAL SECONDARY EDUCATION. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(4), 259–264. https://doi.org/10.47390/A1342V3I4Y2023N34