ТЕРГОВ ҲАРАКАТЛАРИДА ВОЯГА ЕТМАНЛАРНИНГ ҲУҚУҚ ВА МАНФААТЛАРИНИ ҲИМОЯ ҚИЛИШДА ПЕДАГОГ (ПСИХОЛОГ)НИНГ РОЛИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ

Mualliflar

  • Улзада Шымбергенова

DOI:

https://doi.org/10.47390/SP1342V3SI4Y2023N45

Kalit so'zlar:

педагог, психолог, вояга етмаган шахслар, процессуал мақом, сўроқ қилиш, тергов ҳаракатлари

Annotatsiya

Ушбу мақолада тергов ҳаракатларида педагог (психолог)нинг иштирокини ҳуқуқий тартибга солиш билан боғлиқ масалалар таҳлил қилинган. ЖПКда педагог ва психологнинг ҳуқуқ ва мажбуриятлар доирасини аниқлашда ноаниқликлар мавжу, ушбу ҳолат биринчидан вояга етмаганларнинг ҳуқуқ ва манфаатларининг риоя қилинишига салбий таъсир қилса, иккинчидан бўлса, амалиётда уларнинг фаолияти номувофиқлигига олиб келади. Бундай ҳолатда педагог ва психолгнинг процессдаги ўрнини аниқлаш, уларнинг функцияларининг аҳамиятини тушиниш, ушбу фаолиятнинг ҳуқуқларнинг доирасини аниқлаш муҳимдир.

Foydalanilgan adabiyotlar

https://slovarozhegova.ru/word.php?wordid=25210

URL: http://stat.uz

Мельникова Э. Б., Карнозова, Л. М. Ювенальная юстиция – охранительная и восстановительная. М.: Проспект, 2002. 272 с.

М.А. Шувалова. Процессуальные действия психолога и педагога в уголовном судопроизводстве. Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского, 2019, № 6, 196-201 С.

Сахаддинов С. Ўзбекистон Республикасининг Жиноят-процессуал кодексига шарҳлар. Махсус қисм (илимий-амалий шарҳ)/ Маъсул муҳаррир: профессор Б.Х. Пўлатов. – Т.: Янги аср авлоди, 2014. - 492б.

Алланазаров О.Д. Вояга етмаганлар томонидан содир этилган жиноятларни тергов қилиш методикасини такомиллаштиришю юр.ф. фалсафа доктори дисс автореф.. Т. 2022. 56 б.

Леви А.А., Пичкалева Г.И., Селиванов Н.А. Получение и проверка показаний следователем. – М., 1987. – С. 8.

Тетюев С.В. Допрос несовершеннолетнего обвиняемого в стадии предварительного расследования (процессуальный и криминалистический аспекты). М.: Юрлитинформ, 2010. С. 232

Галдин М.В. О совершенствовании законодательства, регулирующего участие педагога и психолога в уголовном процессе / М.В. Галдин, К.А. Костен¬ко // Российский судья. 2021. № 5. С.18–20

Артёмов С.В. К вопросу о законодательном регулировании участия педагога в уголовном судопроизводстве // Вестник Казанского юридического института МВД России. 2016. № 1 (23). С 129-133.

Боровик О.В. Особенности досудебного производства по уголовным делам в отношении несовершеннолетних. М.2006. автореф. дисс. … канд. юрид. наук. С30.

Сахаддинов С. Ўзбекистон Республикасининг Жиноят-процессуал кодексига шарҳлар. Махсус қисм (илимий-амалий шарҳ)/ Маъсул муҳаррир: профессор Б.Х. Пўлатов. – Т.: Янги аср авлоди, 2014. - 592 б.

Алланазаров О.Д. Вояга етмаганлар томонидан содир этилган жиноятларни тергов қилиш методикасини такомиллаштиришю юр.ф. фалсафа доктори дисс автореф.. Т. 2022. 56 б.

Курмаева Н.А. Проблемы участия специалиста-психолога в допросе несовершеннолетних подозреваемых и обвиняемых // Пробелы в российском законодательстве. 2009. № 1. С. 146-148.

Рамазонова Н.А. Вояга етмаганлар томонидан содир этилган жиноятларни тергов қилиш услубиёти. Юридик фанлар бўйича фалсафа доктори (PhD) илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертация автореферати.Т.2019. 49 б.

Yuklashlar

Nashr etilgan

2023-06-18

Havola

Шымбергенова, У. (2023). ТЕРГОВ ҲАРАКАТЛАРИДА ВОЯГА ЕТМАНЛАРНИНГ ҲУҚУҚ ВА МАНФААТЛАРИНИ ҲИМОЯ ҚИЛИШДА ПЕДАГОГ (ПСИХОЛОГ)НИНГ РОЛИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ. Ижтимоий-гуманитар фанларнинг долзарб муаммолари / Актуальные проблемы социально-гуманитарных наук / Actual Problems of Humanities and Social Sciences., 3(S/4), 356–362. https://doi.org/10.47390/SP1342V3SI4Y2023N45